Ägarservice

Här kan du som är ägare hitta svar på dina frågor, beställa ägarkort, se dina förmåner hos Holiday Club och våra samarbetspartners i byn. Under Frågor & Svar har vi listat dom vanligaste frågorna. Förmånerna är personliga och gäller dig som står som juridisk ägare. Du behöver också kunna visa upp ditt ägarkort tillsammans med legitimation vid incheckning och innan du gör en beställning i t.ex. våra restauranger. Förmånerna hos Holiday Club Åre gäller även ditt sällskap som bor i samma lägenhet under samma vistelse, när det är ägaren med ett giltigt ägarkort som betalar. Rabatten gäller max 8 personer och ej hyresgäster. Förmånerna gäller inte i samband med konferens.

Har du frågor angående RCI och resor utomlands finns mera info på Res med RCI >>
 

lakewinddouble_1330x890_12.jpg

Boka hotellrum

Du har alltid 25% rabatt på ordinarie hotellpaketspris (Stay & Enjoy) när du bokar online med din kampanjkod (som finns i ditt digitala ägarkort).

Bokar du från 5 dagar innan ankomst har du 50% rabatt i mån av plats. Rabatten kan ej läggas på i efterhand och gäller endast nybokningar. Bokas just nu endast via telefon 0647-12060.

Rabatten gäller max 2 rum varav du som ägare behöver bo i det ena rummet.

Boka här

 

lgh_ext_summer3_1330x890.jpg

Boka lägenhet

Du har alltid 25% rabatt när du bokar online med din kampanjkod (som finns i ditt digitala ägarkort). Sjöstugorna omfattas ej av rabatten.

Under lågsäsong får du Sista Minuten på Holiday Clubs egna veckor när du bokar mindre än 21 dagar innan ankomst. Fyll i kampanjkoden, så får du automatiskt upp billigaste pris.

 

Boka lägenhet

 

hc_are_pool_5m0a4348_tbwa_retouched_03_20233.jpg

Förmåner i Åre

Du är viktig för oss och därför har vi tagit fram ett antal ägarförmåner hos Holiday Club och hos våra partners i Åre.

Ägarförmånerna är personliga och gäller den som står som juridisk ägare. Du får ta del av förmånerna när du visar upp ditt ägarkort tillsammans med legitimation.



Se dina förmåner i Åre

 

lgh_ext_summer10_1330x890.jpg.jpg

Ladda ner ägarkort

hc_are_apartments_apartment1-4_2br_exterior_6376_tbwa_retouched_03_20233.jpg

Hyr ut din
lägenhet

lgh_ext_summer9_1330x890.jpg

Förändra ditt
ägande

Kontakta Lägenhetsservice & Ownership Ägarservice

Fyll i din fråga i formuläret nedan eller maila direkt till post@holidayclub.se från din egen epost. Under kontorstid svarar vi löpande på mail.

Kontakta oss

Holiday Club Lägenhetsservice
& Ownership Ägarservice
email: post@holidayclub.se

Bokning av RCI resmål
RCI hemsida: www.rci.com
RCI Points bokningar: 08-587 692 32
RCI Kundtjänst: 08-587 703 83

Åren Ranta (radhus 2)
email: customer.service@holidayclub.fi 
telefon: +358 300 870 922.

Postadress
Holiday Club Sweden AB
Box 68
837 23 Åre

Frågor & Svar för Ownershipägare

Om du har önskemål inför din ankomst mailar du oss på post@holidayclub.se i god tid innan din ankomst.

Husdjur
Tillägg för hund kostar 500 kr och behöver anmälas till oss i god tid innan ankomst.

Incheckningsinfo
Maila gärna oss med info om er ungefärliga ankomstid, så vi kan förbereda receptionen och städning inför er ankomst.

Nyckelupphämtning
Maila till oss om det är någon annan än du som står på lägenheten som kommer att checka in.

Extra utrustning
- Tillägg för paket med barnstol+barnsäng: 300 kr
- Tillägg för enbart barnstol: 150 kr
- Extra set med liten handduk & badhanduk: 60 kr per set
- Extra set med örngott, påslakan & underlakan: 120 kr per set (bäddning ingår ej)
Normal levereras sker normalt två dagar efter beställning eller vid ankomst.

Handdukar, sängkläder och slutstädning ingår i din vistelse.

Upplevelsebad, Season Sauna, bowling, spa treatments och hotellfrukost kan köpas till vid ankomst. Hotellets öppettider hittar du här >>

Maila dina nya uppgifter till oss via email till post@holidayclub.se. Tänk på att du även behöver uppdatera hos RCI om du är medlem där.

SKRIVA IN NY ÄGARE
I och med att ni äger en BRF genom ingått avtal, så behöver samtliga ägare skriva om avtalet vid förändringar. Maila sedan in ett inscannat avtal till oss på post@holidayclub.se eller skicka en underskriven kopia till Holiday Club Sweden AB, Box 68, 83723 Åre.

AVTAL
Du kan använda ett vanligt standaravtal angående försäljning av bostadsrätt. Kom ihåg att ange vilken vecka/veckor som avses. Här finns förslag på hur ett avtal kan se ut >>

ÖVERLÅTA/SÄLJA HELT TILL NY ÄGARE
Som Ownershipägare äger du en andelslägenhet i Åre och du kan när som helst överlåta den vidare. Det är viktigt att alla berörda parter skriver under avtalet. Scanna in avtalet och maila till oss på post@holidayclub.se eller skicka en underskriven kopia till Holiday Club Sweden AB, Box 68, 83751 Åre.

RCI
Viktigt! Så länge du är ansluten till RCI, så kan du EJ sälja din vecka. Du behöver först säga upp RCI. Detta görs genom att maila oss på post@holidayclub.se. Har du poäng kvar på kontot kommer dessa försvinna, så boka gärna en sista resa med RCI.

Om du är i tidsperioden för att boka upp hemmavecka, så rekommenderar vi starkt att du gör detta för att påskynda hanteringen.

AVTAL
Du kan använda ett vanligt standaravtal angående försäljning av bostadsrätt. Kom ihåg att ange vilken vecka/veckor som avses. Här finns förslag på hur ett avtal kan se ut >>

Om du har frågor som rör din lägenhet eller om du har långsiktiga förbättringar och synpunkter så mailar du till post@holidayclub.se. Detta gäller även om du är på plats i Åre och har en felanmälan under dagtid.

Är det ett akut ärende under kväll eller helg, så ringer du direkt till receptionen på 0647-120 00.

RCI
Har du en faktura från RCI, så behöver du ta direkt kontakt med dom. Se kontaktinfo till RCI här >>.

LÅN
Har du frågor om ditt lån med OP Företagsbanken Abp (fd Pohjola Bank), så kontaktar du dom direkt på email: kuluttajarahoitus@op.fi eller telefon +358 102 525 811. Det går bra att skriva på svenska.

Årsavgift till BRF
Är det en faktura från Ownership Service som berör den årliga årsavgiften till BRF (brukar ligga på 2500-5000 kr beroende på lägenhet), så mailar du direkt till post@holidayclub.se.

Årsavgift om du äger i Radhus 2 (Åren Ranta)
Då kommer din årsavgift från 'Osakeyhtiö Åren Ranta 1' i Finland. Om inte din faktura är översatt till engelska, så kan du maila dom direkt på email: customer.service@holidayclub.fi eller ringa +358 300 870 922. Finsk parlör: Maksut ajalla=betalning avser, Hoitovastike=Veckoavgift, Viiko=vecka, Asiakaspalvelu=kundservice, Puhelin/puh=telefon.