Ownership service
Here you, as an owner, can find answers to your questions, order owner cards, view your benefits with Holiday Club and our partners in the village. Under FAQ, we have listed the most common questions. The benefits are personal and apply to you as the legal owner. You also need to be able to show your owner card along with identification at check-in and before placing an order in, for example, our restaurants. The benefits at Holiday Club Åre also apply to your party staying in the same apartment during the same stay, when the owner with a valid owner card pays. The discount applies to a maximum of 8 people and not tenants. The benefits do not apply in connection with conferences.
If you have any questions regarding RCI and trips abroad, you can find more information on the site Travel with RCI >>
Book hotel rooms
You always have a 25% discount on the regular hotel package price (Stay & Enjoy) when booking online with your promotional code (available on your digital owner card).
If you book from 5 days before arrival, you have a 50% discount subject to availability. The discount cannot be applied retrospectively and only applies to new bookings. Currently, bookings are only available via phone 0647-12060.
The discount applies to a maximum of 2 rooms, of which you as the owner need to stay in one of them.
Book apartment
You always have a 25% discount when booking online with your promotional code (available on your digital owner card). The lake cottages are not included in the discount.
During the low season, you get Last Minute on Holiday Club's own weeks when you book less than 21 days before arrival. Enter the promotional code, and the cheapest price will automatically appear.
Benefits in Åre
You are important to us, which is why we have developed a number of owner benefits at Holiday Club and with our partners in Åre.
The owner benefits are personal and apply to the legal owner. You can enjoy the benefits when you present your owner card along with identification.
Contact Apartment Service & Ownership Service
Fill in your question in the form below or email directly to post@holidayclub.se from your own email. We respond to emails promptly during office hours.
Contact us
Apartment Service & Ownership Service
Email: post@holidayclub.se
Booking of RCI destinations
RCI website: www.rci.com
RCI Points bookings: +46 8-587 692 32
RCI Customer Service: +46 8-587 703 83
Åren Ranta (Apartment house 2)
Email: customer.service@holidayclub.fi
Phone: +358 300 870 922
Mailing address
Holiday Club Sweden AB
Box 68
837 23 Åre
Questions & Answers for Ownership Owners
Om du har önskemål inför din ankomst mailar du oss på post@holidayclub.se i god tid innan din ankomst.
Husdjur
Tillägg för hund kostar 500 kr och behöver anmälas till oss i god tid innan ankomst.
Incheckningsinfo
Maila gärna oss med info om er ungefärliga ankomstid, så vi kan förbereda receptionen och städning inför er ankomst.
Nyckelupphämtning
Maila till oss om det är någon annan än du som står på lägenheten som kommer att checka in.
Extra utrustning
- Tillägg för paket med barnstol+barnsäng: 300 kr
- Tillägg för enbart barnstol: 150 kr
- Extra set med liten handduk & badhanduk: 60 kr per set
- Extra set med örngott, påslakan & underlakan: 120 kr per set (bäddning ingår ej)
Normal levereras sker normalt två dagar efter beställning eller vid ankomst.
Handdukar, sängkläder och slutstädning ingår i din vistelse.
Upplevelsebad, Season Sauna, bowling, spa treatments och hotellfrukost kan köpas till vid ankomst. Hotellets öppettider hittar du här >>
Maila dina nya uppgifter till oss via email till post@holidayclub.se. Tänk på att du även behöver uppdatera hos RCI om du är medlem där.
SKRIVA IN NY ÄGARE
I och med att ni äger en BRF genom ingått avtal, så behöver samtliga ägare skriva om avtalet vid förändringar. Maila sedan in ett inscannat avtal till oss på post@holidayclub.se eller skicka en underskriven kopia till Holiday Club Sweden AB, Box 68, 83723 Åre.
AVTAL
Du kan använda ett vanligt standaravtal angående försäljning av bostadsrätt. Kom ihåg att ange vilken vecka/veckor som avses. Här finns förslag på hur ett avtal kan se ut >>
ÖVERLÅTA/SÄLJA HELT TILL NY ÄGARE
Som Ownershipägare äger du en andelslägenhet i Åre och du kan när som helst överlåta den vidare. Det är viktigt att alla berörda parter skriver under avtalet. Scanna in avtalet och maila till oss på post@holidayclub.se eller skicka en underskriven kopia till Holiday Club Sweden AB, Box 68, 83751 Åre.
RCI
Viktigt! Så länge du är ansluten till RCI, så kan du EJ sälja din vecka. Du behöver först säga upp RCI. Detta görs genom att maila oss på post@holidayclub.se. Har du poäng kvar på kontot kommer dessa försvinna, så boka gärna en sista resa med RCI.
Om du är i tidsperioden för att boka upp hemmavecka, så rekommenderar vi starkt att du gör detta för att påskynda hanteringen.
AVTAL
Du kan använda ett vanligt standaravtal angående försäljning av bostadsrätt. Kom ihåg att ange vilken vecka/veckor som avses. Här finns förslag på hur ett avtal kan se ut >>
Om du har frågor som rör din lägenhet eller om du har långsiktiga förbättringar och synpunkter så mailar du till post@holidayclub.se. Detta gäller även om du är på plats i Åre och har en felanmälan under dagtid.
Är det ett akut ärende under kväll eller helg, så ringer du direkt till receptionen på 0647-120 00.
RCI
Har du en faktura från RCI, så behöver du ta direkt kontakt med dom. Se kontaktinfo till RCI här >>.
LÅN
Har du frågor om ditt lån med OP Företagsbanken Abp (fd Pohjola Bank), så kontaktar du dom direkt på email: kuluttajarahoitus@op.fi eller telefon +358 102 525 811. Det går bra att skriva på svenska.
Årsavgift till BRF
Är det en faktura från Ownership Service som berör den årliga årsavgiften till BRF (brukar ligga på 2500-5000 kr beroende på lägenhet), så mailar du direkt till post@holidayclub.se.
Årsavgift om du äger i Radhus 2 (Åren Ranta)
Då kommer din årsavgift från 'Osakeyhtiö Åren Ranta 1' i Finland. Om inte din faktura är översatt till engelska, så kan du maila dom direkt på email: customer.service@holidayclub.fi eller ringa +358 300 870 922. Finsk parlör: Maksut ajalla=betalning avser, Hoitovastike=Veckoavgift, Viiko=vecka, Asiakaspalvelu=kundservice, Puhelin/puh=telefon.